16 septembrie 2011

Tocanita de cartofi cu carne de porc si afumatura

Una dintre cele mai agreate mâncăruri din familia noastra este tocanita de cartofi cu carne. Pot sa spun chiar ca e preferata lui Mihai, care cand aude de ea, imi cere sa-i dau 4 portii, dar bineinteles ca dupa prima jumatate se satura. Ne place mult ca aceasta tocanita sa aiba putina afumatura si sa aiba multe ierburi aromatice in ea. Boiaua nu trebuie sa lipseasca, ca doar nu degeaba mama acestei tocanite - gulasul, are boia din plin si e foarte gustoasa!
Ingrediente:

700 g pulpa de porc
4 costite afumate
1,5 - 2 kg cartofi rosii
1 ceapa medie
2 morcovi
1 ardei maricel
1/2 conserva de rosii cuburi
1 frunza mica de dafin
1/2 lingurita busuioc
1/2 lingurita cimbru
1/2 lingurita oregano
1/2 lingurita maghiran
1/4 lingurita de zahar
1 lingurita boia dulce
sare
piper

In prima faza am maruntit ceapa si usturoiul, iar morcovul si ardeiul le-am taiat cubulete mici. Le-am pus la calit in ulei incins pret de vreo 3 minute pana cand s-au inmuiat putin.


Am taiat carnea asa, cat sa intre o data in furculita, si costitele le-am separat. Dupa ce legumele si-au schimbat culoarea, am pus si carnurile sa se caleasca putin.


Am adaugat condimentele in afara de sare si zahar, am turnat cam 2 litri de apa fierbinte si le-am lasat sa fiarba cam 20-25 de minute. Am pus apoi rosiile taiate cuburi si varful de lingurita de zahar si le-am mai lasat impreuna vreo 15 minute. Cand carnea a fost aproape fiarta, am adaugat cartofii si sarea. N-a mai durat mult si cartofii au fost fierti. Am presarat patrunjel proaspat.


Din pacate, nu va pot reda in scris amestecul de arome ce a parfumat bucataria!


Minunata!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu