19 septembrie 2011

Ficat de pui cu ceapa

Cand vreau un felul doi rapid si usor de facut, ma gandesc imediat la ficat de pui. Niciodata nu iau mai mult de o jumatate de kilogram de ficat, pentru ca noua ne place gatit proaspat. Mi se pare ca a doua zi numai are aceeasi savoare. Asa ca ieri, in lipsa de timp si chef de stat mult la cratita, am zis ca e momentul sa fac o tocanita de ficat cu ceapa. Toata treaba a durat cam 30 de minute. Cu tot cu piureul de cartofi.

Ingrediente

500 g ficat de pui
2 cepe mari
100 ml ulei
1 lingurita rasa de boia
piper si sare
1/2 legatura de patrunjel
putina apa


Cepele taiate felii subtiri (julien) le-am calit in ulei, la foc mic, pana cand s-au inmuiat bine. Am spalat ficatul si l-am curatat de pielitele albe, am separat lobii si l-am pus peste ceapa. I-am dat un pic de boia si l-am lasat sa-si schimbe culoarea. Sare n-am pus in faza asta, pentru ca intareste ficatul si nu mai iese fraged si moale. Apoi am turnat cam o cana de 250 ml de apa si l-am lasat sa se caleasca pana a scazut putin.


La sfarsit am adaugat piperul si patrunjelul proaspat taiat marunt. L-am mancat cu piure de cartofi si cu castraveti murati. Am facut si mamaliga pentru mofturosi. ;)


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu