5 septembrie 2011

Biscuiti cu fulgi de ovaz si merisoare


Zilele trecute, prietena mea Anca, imi spunea de o reteta de biscuiti foarte buni, pe care ea o face des. Au in compozitie fulgi de ovaz si fructe uscate, deci seamana cumva cu batoanele de cereale. Se fac foarte repede, sunt gustosi si sanatosi. Se pot folosi orice fel de fructe uscate, important e sa se respecte gramajul. Eu am avut in casa merisoare si stafide, o combinatie foarte potrivita, am constatat. Pentru aproximativ 20 de biscuiti am folosit

250 g de margarina
250 g zahar
150 ml sirop de fructe (de orice fel)
120 g faina
375 g ovaz
1 lingurita bicarbonat
1 lingurita scortisoara
2 oua
150 g merisoare
100 g stafide
3 linguri apa fiarta


Intr-o cratita de marime medie (trebuie sa incapa toate ingredientele in ea!) se pune margarina la topit impreuna cu zaharul si cu siropul.


Cand s-a topit margarina si zaharul, se adauga faina amestecata in prealabil cu bicarbonatul, apoi fulgii de ovaz, scortisoara, fructele uscate, apa si la final ouale. Se omogenizeaza compozitia si se lasa sa se raceasca.


Cu mainile ude se formeaza rondele mari, care se aseaza in tava, pe hartie de copt si se coc cam 15-20 de minute, la foc mic. Eu am asezat tava pe pozitia cea mai de sus a cuptorului, ca sa nu se arda.


Se scot pe o farfurie sa se raceasca. Sunt foarte buni atat calzi, cat si reci, alaturi de un pahar cu lapte.


Merita incercati!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu