19 septembrie 2011

Ciorbă de perișoare


Imi place foarte mult carnea tocata. Chiftele, sarmale, perisoare, as zice chiar si burgeri cateodata, imi lasa gura apa. De cele mai multe ori folosesc carne tocata in amestec, de porc si vita. Si, cum n-am mai facut de multisor o supa de perisoare, am zis ca e timpul sa fac. Deci sambata dimineata am executat-o.

Am folosit

500 g carne tocata (de porc si vita)
2 morcovi maricei
1 pastarnac maricel
1 patrunjel mic
1 ardei
1 ceapa si jumatate
o rosie
200 ml smantana
3 linguri de orez
1 ou
1 galbenus de ou
2 linguri de ulei
patrunjel verde
1 lingurita de marar uscat
sare si piper

Am maruntit legumele si le-am aruncat in cratita sa se caleasca in 2 linguri de ulei (n-am pus mai mult ulei pentru ca n-am vrut sa iasa prea grasa supa, avand in vedere ca era destula grasime in carne).


Am turnat 3 litri de apa fierbinte si le-am lasat sa fiarba la foc domol vreo 30 de minute. Intre timp, am spalat orezul in 3 ape (suficient pentru 3 linguri de orez) si l-am amestecat cu carnea tocata, oul, jumatatea de ceapa rasa pe razatoarea mica, sare, putin piper si 1 lingurita de marar uscat. Din tot amestecul asta, am facut perisoarele, luand cate putin aluat si modelandu-l in palma cu mana uda. Nu le-am facut foarte mari, ci de marimea unei nuci, pentru ca in supa, orezul se umfla, iar perisoarele isi maresc volumul.


Dupa inca 15 minute am adaugat rosia pentru un gust usor acru.


Cand am considerat ca perisoarele sunt fierte, am stins focul si am lasat supa sa se linisteasca. Intre timp, i-am pregatit un ”dressing” dintr-un galbenus si smantana, caruia i-am adaugat cate putina supa fierbinte, amestecand continuu, pana cand s-a omogenizat amestecul, iar temperatura lui a ajuns apropiata de cea a supei. Am turnat apoi smantana si galbenusul inapoi in supa si am potrivit de sare. Patrunjelul tocat l-am presarat in farfurie, pentru un plus de aroma.


E o ciorba consistenta, care merge bine si vara si iarna, cu smantana si ardei iuti. Super buna!
(Unii ai casei si-au mai acrit-o cu un pic de zeama de pe ardeii iuti murati, asta asa, sa fie extra hot ;) )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu