20 septembrie 2011

Crema de zahar ars


Crema de zahar ars este unul dintre deserturile copilariei mele. Cum pe vremea aceea nu erau prea multe dulciuri de cumparat, mama ne facea destul de des acest desert. Ne placea rece, din frigider, cu toate ca se mai intampla sa nu ajunga in frigider decat niste resturi. Asta pentru ca iesea intotdeauna foarte buna. Eu am facut-o dupa reteta de la mama, cu toate ca nu sunt multe variante de a o face, poate doar cantitatile de ingrediente sa mai difere de la casa la casa.

Mi se pare ca e un dulce comod de facut, rapid si care costa mai putin de 10 lei.

Eu am folosit

8 oua
1 litru de lapte de 3,5% grasime
3 plicuri de zahar vanilat
1 cana si jumatate de zahar.


Intr-o cratita am topit aproximativ jumatate din cantitatea de zahar si am tapetat marginile ei, inclinand cratita si rotind-o, astfel incat zaharul caramelizat sa se intinda peste tot. Operatiunea asta trebuie facuta cu maaaaaare grija, ca arsura cu zahar ars e mai mai ceva decat cea cu mamaliga! Am verificat, sa stiti.


In timp ce zaharul ars se raceste (cam 15-20 de minute), intr-un castron am mixat bine ouale cu zaharul si cu zaharul vanilat, dupa care am turnat laptele.


Ultimul pas a fost sa torn laptele in cratita cu zaharul ars racit si sa o pun in cuptor la foc mediu. In aproximativ 45 de minute crema a fost gata. Acuma trebuie sa va spun un secret de care eu n-am tinut cont din motive obiective: cratita nu trebuie sa aiba peretii inalti, respectiv sa nu fie adanca, pentru ca va dura mai mult pana cand se va coace crema si in plus, cand trebuie scoasa pe farfurie sau intr-un bol, se va rupe toata. Deci alegeti o cratita intinsa si cu pereti josi.

Asa arata cand am scos-o din cuptor...


Si asa pe farfurie...

Un comentariu:

  1. minunata!!!
    cu siguranta si gustul grozav!
    si bukatarului numai note de 10!
    felicitari!

    RăspundețiȘtergere