29 septembrie 2011

Negresa rapida


Am gasit intr-o revista mai veche, o reteta de negresa cu sos de ciocolata si cum ne place ciocolata, m-am hotarat sa o fac, cu atat mai mult cu cat scria ca se face repede. Intr-adevar, nu mi-a luat mai mult de 15 minute sa o torn in tava, plus inca vreo 30 la copt. A iesit pufoasa si placut de dulce. Singurul inconvenient a fost tava, in sensul ca n-am estimat bine cantitatea totala de ”maglavais” si am turnat-o intr-o tava mica (cam 28x24 cm), astfel ca a iesit mai groasa. Daca ar fi fost mai subtire, ar fi fost mai insiropata. Dar n-a fost mare problema, pentru ca oricum juniorul mi-a cerut fara sos si fara nuci. Asa ca m-am scos.

Ingrediente:

200 g faina
350 g zahar
250 g unt
50 g cacao
4 oua
125 ml lapte
200 g nuci
2 zahar vanilat
1 praf de copt
sare


Am pus la foc mic o cratita cu untul, 300 g zahar, laptele, zaharul vanilat si cacaoa, pana cand s-a topit zaharul, amestecand usor. Cand zaharul a fost topit, am luat cratita de pe foc si am scos deoparte 16 linguri de sos de ciocolata pentru a insiropa prajitura la final.


Am adaugat galbenusurile omogenizand din nou. Am lasat amestecul sa se raceasca vreo 3-4 minute, dupa care am incorporat faina amestecata cu praful de copt.


Intre timp am batut albusurile spuma cu cele 50 de grame de zahar ramse si cu sarea si cu sarea si le-am turnat peste sosul de ciocolata, amestecand usor, de sus in jos cu o lingura de lemn, astfel incat sa nu se lase albusurile.


Am turnat aluatul in tava unsa cu ulei si tapetata cu faina si am ”decorat” cu nuci.


A stat la cuptor pana cand a trecut testul scobitorii (pe scobitoare n-a mai ramas aluat).


Cu o lingura am insiropat prajitura, asa fierbinte cum era, iar apoi am lasat-o la racit.


Ne-a placut tuturor, de la mic la mare. Cu siguranta o voi mai face, dar intr-o tava mai mare.

O poza din ”profil”...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu