15 februarie 2012

Salată de ou cu brânză și maioneză


Aseară am făcut un aperitiv rapid și consistent, după o rețetă pe care o am de la Ioana. Ea e mare maestră într-ale bucătăriei, așa că de ceva vreme am sunat-o să-mi spună exact de ce am nevoie pentru această salată. Se face repede și e sățioasă, și merge cu mai multe feluri de brânză (cotage, de vacă, cașcaval), însă cel mai bine iese cu telemea de oi. Maionezei îi trebuie usturoi, mai mult sau mai puțin, după gustul fiecăruia, pentru că usturoiul e tot ”farmecul” salatei. Și cu cantitățile de ouă și telemea se mai poate jongla, în funcție de ele variind și cantitatea de maioneză.

Pentru 6 porții generoase am folosit:

12 ouă
400 g telemea (de oi am pus eu)
2 ouă (pentru maioneză)
1 lingură muștar
300 ml ulei
350 ml iaurt sau smântână slabă
2 căței de usturoi
zeama de la o jumătate de lămâie
sare


Am început cu ouăle. Le-am pus la fiert în apă rece cu o lingură de sare și le-am lăsat sa fiarbă cam 7 minute din momentul în care apa a dat în clocot. Între timp m-am ocupat de maioneză. Am mixat gălbenușurile și muștarul turnând câte puțin ulei, până când a prins consistență și s-a întărit. Am adăugat apoi smântâna, zeama de lămâie și usturoiul pisat și am mixat din nou. Am pus un vârf de cuțit de sare (nu a fost nevoie de mai mult pentru că telemeaua a fost destul de sărată) și am lăsat-o la rece până când am pregătit ouăle și telemeaua.

Am dat telemeaua și ouăle pe răzătoarea fină (cu ochiuri mici).


Într-un bol mai adânc am început apoi să aranjez, pe straturi, telemeaua, ouăle și maioneza. Ultimul strat a fost de maioneză. Eu am pus cam 600 ml de maioneză, dar asta depinde de gustul fiecăruia. Oricum, o maioneză mai ușoară, cu mult iaurt sau smântână mai slabă, plus zeamă de lămâie, nu va da gust greu salatei, chiar dacă e în cantitate mai mare.




A ieșit o salată bună, ușor de făcut și consistentă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu