19 ianuarie 2012

Tocanita de pipote si inimi de pui


Poate ca pentru unii pipotele si inimile intra la capitolul ”mancaruri bizare”, insa pentru noi e o mancare ca oricare alta, care, prin natura ingredientului principal, nu se deosebeste mult de o delicatesa a bucatariei romanesti (sper!), ciorba de burta. Adica, ce mi-e burta de vita, ce mi-e pipota de pui, nu? ;) Trebuie sa spun musai ca tocanita cere putin usturoi si o paprika buna, buna, care sa-i dea aroma si savoare. Ca sa nu mai vorbesc de o mamaliga alaturi, fara de care nu se poate!

Ingrediente:

1 kg pipote si inimi de pui
1 ceapa medie
1 morcov
1 ardei
5 catei de usturoi
1 lingurita rasa de boia
2 linguri de faina
150 ml lapte
3-4 linguri de smantana
sare

Am taiat marunt ceapa, ardeiul si morcovii...


...si le-am calit in ulei incins. Am adaugat pipotele spalate, usturoiul si boiaua si le-am mai tinut pe foc 2 minute, amestecandu-le.


Am pus apoi apa fierbinte asa, cat sa le acopere de un deget si le-am lasat sa fiarba.


Intre timp am facut o ingrosala, din faina, lapte si smantana. Am desfacut faina in lapte amestecand cu o furculita sau un tel, ca sa nu se formeze cocoloase. Am pus si smantana si am amestecat din nou. A iesit un amestec de consistenta unei smantani mai subtiri.


Am turnat ingrosala in tocanita, amestecand tot timpul. Am mai lasat 3-4 minute sa fiarba si sa prinda consistenta sosul.


A iesit o tocanita ca la carte!


Noi am mancat-o cu mamaliga, dar la fel de bine se poate manca si cu paste sau cu piure de cartofi.

3 comentarii:

  1. saptamana asta, cu siguranta si la noi pe masa...
    pupici si mersi ca faci sa para totul foarte usor in bucatarie....

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. super este tocanita.....e a doua oara cand o fac...te pup si te mai astept cu retete

      Ștergere