29 decembrie 2011

Rulada cu branza de vaca, ardei si marar


Aceasta rulada este genul de mancare care iti ia ceva timp sa o faci, dar care se mananca intr-o clipa. Este pufoasa, aspectuoasa si se poate umple cu o multime de combinatii de ingrediente: branza cu marar, sunca si cascaval, ciuperci si ceapa, etc. Pentru musafirii pe care i-am avut aseara, eu am facut varianta cu branza de vaca, pentru ca mi se pare mai usoara.

Pentru blat am avut nevoie de:

3 oua
70 g de unt
3 linguri pline de faina
400 ml lapte
1/4 lingurita de nucsoara
sare

Pentru umplutura:

300 g branza de vaca
3-4 linguri de smantana
1 lingurita de marar (proaspat sau uscat)
1/2 ardei rosu (proapspat sau murat)

Pentru inceput am topit untul intr-o cratita, pe foc mic.


Apoi am adaugat faina amestecand incontinuu cu un tel si am turnat laptele putin cate putin continuand sa amestec ca sa nu se faca cocoloase.


Cand compozitia s-a omogenizat si a devenit un sos ca o smantana, am adaugat putina nucsoara pentru aroma si putina sare. Am lasat sosul sa se raceasca pana cand am pregatit umplutura.


Am taiat ardeiul in bucatele foarte mici si l-am adaugat la branza amestecata cu smantana si cu mararul si am potrivit de sare.


Cand sosul s-a racit, am pus galbenusurile si am amestecat cu telul.


Albusul l-am batut spuma si l-am adaugat la sosul de unt, faina si galbenusuri, amestecand de sus in jos, cu o lingura de lemn.


Am turnat totul intr-o tava in care am pus hartie de copt unsa cu putin ulei. Am pus compozitia in cuptorul preincalzit si am lasat-o cam 15-20 de minute, la foc mic spre mediu. Cand a trecut testul scobitorii, am scos blatul din cuptor si l-am lasat 10 minute sa se raceasca. Blatul a iesit pufos si moale, dar ca sa-l pot rula fara sa se rupa, l-am asezat pe un servet de bucatarie umed. Umezeala din servet l-a inmuiat usor si astfel l-am putut rula cu usurinta, dandu-i o forma relativ rotunda (cilindrica). Cu un cutit am intins compozitia pe toata suprafata lui:


La rulare, am ridicat marginea blatului cu tot cu servetul de bucatarie, prevenind ruperea lui, incercand ca tot timpul rularii sa mentin servetul umed pe blat.


L-am invelit in folie de nailon si l-am bagat in frigider pentru 2 ore.


Dupa ce se raceste, se taie foarte usor in felii. Este un aperitiv bun si usor, care merge la orice masa festiva.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Io folosesc un truc mai simplu: inaine de a pune aluatul, intind in tava hartie de pergament. cand e gata scot cu tot cu hartie si o rulez in hartia de pergament.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca nu se rupe aluatul, atunci e foarte buna metoda. Eu stiam de prosopul umed, care inmoaie putin aluatul si previne craparea lui.

    RăspundețiȘtergere