28 septembrie 2011

Cartofi cu smantana la cuptor


De o vreme incoace ma tot gandesc cum sa fac sa-l lamuresc pe copil sa manance cartofi frantuzesti. Sau macar cartofi! Nu e prieten cu ei deloc. Daca s-ar putea ca langa carne sa fie garnitura doar paine, ar fi cel mai fericit din lume. Hai, poate ar merge si-un pilaf, asa, in zilele cu soare. Asa ca, m-am gandit la o varianta mai usoara a acestui fel de mancare (daca se poate spune usoara cand pui intr-o mancare cascaval si smantana!), in care sa nu pun oua fierte, ci sa le bat putin cu niste smantana si cu un pic de branza sarata. In schimb sa adaug cascaval care se intinde atunci cand e incalzit. Pot sa zic ca a functionat...pentru primele 10 inghitituri. N-a zis ca nu sunt buni. A zis doar ca a mancat destula guma pentru seara asta. Noi, astialalti am fost multumiti. Pana la fundul farfuriei.

Ingrediente:

1,5 kg cartofi
300 ml smantana
150 g cascaval
100 g telemea sarata
3 oua sare

Am fiert cartofii si i-am curatat de coaja. Am luat un vas termorezistent si l-am uns cu unt, dupa care am aranjat un strat de cartofi taiati felii, pe care i-am sarat putin. Separat am batut ouale cu smantana si le-am amestecat cu telemeaua rasa. Am turnat apoi jumatate din acest amestec peste primul strat de cartofi si am presarat cascaval.


Am pus al doilea strat de cartofi cu putina sare, urmat de unul de smantana cu oua si telemea, dupa care am presarat restul de cascaval ras. Cand l-am dat la cuptor, arata asa:


L-am lasat in cuptor pana cand s-a rumenit usor cascavalul. Oricum, asta e chestie de gust. Pentru unii mofturosi e mai bine daca e mai putin rumenit. Acuma, vedeti voi, in functie de mofturosii pe care ii aveti in casa.


Cam asta a fost povestea cu cartofii si cu guma.


Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu