8 ianuarie 2012

Papanasi prajiti


Pana nu demult, papanasii prajiti erau pentru mine un desert de restaurant. Cei mai buni pe care i-am mancat vreodata erau la Hubertus, inainte ca Hubertusul sa primeasca lookul de acuma. Adica, acum vreo 15 ani. Era acolo o tanti bucatareasca pe care nu mai stiu cum o chema, dar care gatea minunat! De fiecare data papanasii ei aveau acelasi gust, textura, aroma sau dimensiune. Din pacate tanti aia nici nu mai e acolo, dar nici papanasi ca ai ei n-am mai gasit nicaieri.
Reteta asta am gasit-o intr-o carte de bucate si pot sa zic ca e foarte buna. Papanasii sunt aromati si ies pufosi. Au mai putina faina decat in alte retete, ceea ce le da o textura frageda.

Am folosit asa:

250 g branza grasa de vaca
1 ou
50 g faina
3 linguri de zahar
1 plic zahar vanilat
coaja rasa de la 1 lamaie
1 varf de cutit de sare
ulei de floarea soarelui pentru prajit

Am amestecat branza cu zaharul, vanilia si sarea pana cand s-a omogenizat amestecul.


Am batut oul intr-o farfurie si l-am amestecat cu branza, apoi am pus faina, iar la urma coaja de lamaie rasa. Am obtinut un aluat destul de moale, dar numai bun de modelat.


Am format mai intai niste bilute din aluat, pe care le-am trecut prin faina. Le-am impartit in doua, iar din jumatate am format niste cercuri, in fiecare biluta facand cate o gaura in mijloc.


Le-am prajit in ulei incins pe fiecare parte, dupa care le-am scos pe un prosop de hartie, sa se scurga uleiul din ele.


I-am mancat calzi, presarati cu smantana si cu putin gem acrisor de strugurei, alaturi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu