10 ianuarie 2012

Cotlet de porc la cuptor


De Craciun, am mancat o friptura fooooaaaarte buna facuta de Patrick, cumnatul meu. De fapt el a facut trei feluri de fripturi, care mai de care mai fine si mai aratoase, dar mie mi-a picat cu tronc una marinata in vin si rozmarin si mustar si mai nu stiu ce. Ca vorba lui: ”daca ma pui sa mai fac marinata o data, habar n-am s-o fac! Le-am pus la plezneala!” La plezneala sau nu, a fost buna. Si-atunci am zis ca trebuie s-o-ncerc si eu. Am mai pus cate ceva in plus, am mai tinut minte ce-am vazut in farfurie, si-a iesit! Poate nu chiar la fel, dar a fost buna, frageda si aromata. Dar sa va zic cum sta treaba:

Pentru marinarea a 2 kg de carne de porc (am avut cotlet si putina pulpa) am folosit:

1 litru de vin alb
100 ml ulei de masline
4 linguri de mustar clasic
4 foi de dafin
1/2 lingurita de cimbru
1/2 lingurita de maghiran
10 boabe ienibahar
1/2 lingurita coriandru
1/2 lingurita de rozmarin
1/2 lingurita de piper
1 lingurita de sare

Am amestecat toate condimentele si am turnat mustarul, uleiul si vinul.


Am asezat carnea in ea si am lasat vasul in frigider cam 4-5 ore.


Apoi am pus carnea intr-un vas termorezistent, am mai adaugat putin ulei de masline si cam jumatate din marinata si am acoperit cu o folie de aluminiu. Am dat vasul la cuptorul preincalzit pentru vreo 2 ore, la foc mic.


Dupa vreo ora si jumatate am scos folia si am mai lasat carnea o vreme sa se rumeneasca. A iesit o chestie minunata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu