29 ianuarie 2012

Porc cu legume și scorțișoară


Astazi am incercat sa gatesc ceva ce aduce a mancare chinezesca. Imi place tare mult bucataria chinezeasca, cu toate ca ce am gustat eu pe aici pe la noi, probabil ca sunt doar imitatii ieftine ale celei adevarate. Chiar si asa, mi se pare ca e o mancare sanatoasa si satioasa. Acuma, sigur, depinde si ce mananci. Oricum ar fi, mie-mi place! Asa ca, va arat si voua ce mi-a reusit.

Ingrediente:

500-600 g pulpa de porc
2 morcovi mari
200 g radacina de telina
1 ceapa mare
1 ardei
100 g praz
8 catei de usturoi (daca-s mari, doar 5-6)
1 baton de scortisoara
100 ml ulei de masline
100 ml sos de soia (eu am avut sos de soia light)
1/2 lingurita de rozmarin uscat
1/2 lingurita de cimbru uscat
piper
1 cana de orez
2 cani si jumatate de apa

Am taiat morcovul si telina in bastonase subtiri, ardeiul, prazul si usturoiul felii subtiri, iar ceapa am taiat-o in bucati mai mari.


Am taiat carnea in bucati mici, de aproximativ 1-2 cm...


...si am aruncat-o in tigaie, in ulei incins. Am presarat rozmarin si cimbru si am pus un baton de scortisoara. Se poate pune si pudra de scortisoara, cam 1/2 lingurita. Avantajul folosirii batonului ar fi ca poti controla cat de aromata vrei mancarea. Cand crezi ca ajunge cat si-a lasat aroma batonul, il scoti. Acest lucru nu-l poti face cu pudra.


Dupa vreo 3 minute, timp in care am amestecat continuu in carne, si a lasat putina zeama, am adaugat ceapa, prazul, ardeiul si putin piper.


Le-am lasat vreo 5 minute sa se inmoaie putin, dupa care am pus morcovul si telina.


La urma am turnat sosul de soia si usturoiul. Sosul de soia este foarte sarat de obicei, deci atentie, nu mai trebuie pusa sare! Usturoiul l-am lasat ultimul, pentru ca trebuie sa stea in tigaie doar atat cat sa-si elibereze aroma, daca e gatit prea mult, isi pierde gustul.


Mancarea a mai stat 3 minute pe foc, dupa care am tras-o deoparte sa se odihneasca si am pregatit orezul.


Am spalat orezul in 3 ape si l-am pus in apa rece la fiert. E nevoie de un orez cu boabe mai mari si de calitate, a carui boabe sa nu se lipeasca in urma fierberii.


In aproximativ 8-10 minute, orezul e gata. Inainte de a fi servit e bine sa fie lasat acoperit, cam 5-6 minute sa se absoarba toata apa care mai poate sa ramana pe fundul cratitei si nu se vede. Se poate pune 1 varf de cutit de sare, dar nu multa, pentru ca mancarea este destul de sarata datorita sosului de soia.


A iesit o mancare foarte gustoasa, cu o tenta dulce datorita scortisoarei combinata cu aroma usturoiului si a rozmarinului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu