29 decembrie 2011

Ecler cu crema de vanilie


Eclerele pentru mine intotdeauna au fost niste prajituri de care mi-a fost groaza sa ma apuc. Am tot auzit de unii si de la altii ca e mult de munca pe ele, ca trebuie sa le faci cu grija, sa fi atent sa nu se lase aluatul si alte chestii care m-au descurajat sa incerc sa le fac. Cu toate astea, m-am incumetat in dupa-amiaza asta si le-am executat. Da, sunt migaloase, da - trebuie sa fii atent cand le faci, dar daca ai reteta buna (asa cum o am eu de la tanti Mioritza) si putina rabdare, merita efortul. Ies delicioase si trec foarte repede. Ceea ce nu poate decat sa ma bucure!

Ingrediente pentru aluat:

125 g margarina
125 g faina
125 g apa
4 oua
un praf de sare

Ingrediente pentru crema de vanilie:

3 oua
175 g zahar
2 linguri faina
400 ml lapte
2 plicuri zahar vanilat

Margarina se pune cu apa intr-o cratita, la fiert.


Cand margarina s-a topit, se toarna faina toata si se amesteca cu un tel, pana cand se formeaza un aluat moale care se desprinde de pe marginile cratitei. Se lasa la racit.


Cand s-a racit, se adauga ouale, pe rand amestecand cu telul pana la incorporarea completa a oului in aluat.


Aluatul va fi tot moale si lipicios, dar nu va curge.


Pe o tava pe care se pune hartie de copt, cu o siringa de ornat, se pune aluat sub forma circulara, de marimea unei nuci, lasand cam 2-3 cm intre gramajoarele de aluat. La copt, acestea isi vor dubla volumul, astfel ca au nevoie de spatiu intre ele.


Se dau la cuptorul incalzit in prealabil, la foc mare, tava asezandu-se pe cea mai de sus treapta a cuptorului. Dupa primele 10 minute, se da focul la jumatate si se mai lasa sa se rumeneasca inca vreo 15 minute. Timpul de coacere depinde de fiecare cuptor, dar oricum, nu trebuie sa stea mai mult de 30 de minute in total. Cuptorul nu trebuie deschis in primele 20 de minute sub nici un motiv, pentru ca altfel aluatul se lasa. Cel mai bine e, ca dupa 20 de minute sa scoateti un ecler si sa-l vedeti daca e copt sau nu. ”Cojile” vor fi tari cand le scoateti din cuptor, dar se vor inmuia dupa ce le umpleti cu crema.


Pentru crema de vanilie, se bat ouale cu zaharul si vanilia, se toarna laptele si se aseaza cratita pe foc. Cand laptele incepe sa se incalzeasca, se toarna faina in ploaie si se amesteca cu un tel, ca sa nu se formeze cocoloase.


Crema e gata atunci cand capata consistenta unei smantani groase. Se lasa la racit.


Cojile se taie cu un cutit foarte ascutit, cu grija sa nu se rupa, se deschid asa cum se deschide o scoica si se umplu cu crema cu ajutorul unei lingurite.


Eclerele se pot glazura cu ciocolata topita (100 g) pe baie de abur amestecata cu putin lapte (50 ml) sau cu sos de ciocolata facut din apa, zahar si cacao. Se mai pot orna cu frisca. Eu am ales varianta cu ciocolata.


Sa va fie de bine!

3 comentarii:

  1. FELICITARI, FRUMOASE ECLERURI AI FACUT CORINA, MULT CONTEAZA SA AI O RETETA BUNA.

    RăspundețiȘtergere
  2. vai ce bine arata..................
    din astea tre sa invat si eu...musai...ca am incercat si eu o reteta......
    ...cum zici...m-am descurajat
    si eu le voi executa...sper...
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai ce bine arata,eclerele sunt preferatele mele!Trebuie sa le incerc si eu! :)

    RăspundețiȘtergere