10 ianuarie 2012

Budinca de orez cu stafide si merisoare


Zilele trecute, Claudia, prietena mea buna si draga mi-a facut pofta cu budinca ei de orez. Cred ca v-am mai spus de Claudia, cea care face niste gogosi cu crema de vanilie, de mori incet. Si m-a amenintat, ca atunci cand mai merg la ea in vizita, imi da sa gust din budinca ei. Dar pentru ca inca n-am ajuns la ea si mi-e mi-a ramas gandul acolo, am cautat o reteta, sa ma linistesc. Si am gasit una, pe care v-o si arat in continuare. Buna zic eu, dar tare as vrea s-o gust pe a ei, ca stiu pe mana cui ma dau! ;)

Ingrediente:

1 litru de lapte
250 g orez
4 linguri de zahar
4 oua
40 g unt
2 plicuri de zahar vanilat
30 g stafide
30 g merisoare uscate
coaja rasa de la o lamaie
1 praf de sare

Se pune laptele la fiert impreuna cu orezul si cu un praf de sare, la foc mic. Cand orezul e fiert, iar laptele a mai scazut, se adauga zaharul si vanilia si se amesteca. Se ia de pe foc si se adauga untul. Se lasa la racit vreo 20 de minute.


Cand s-a racit, orezul se amesteca cu galbenusurile.


Apoi se pun stafidele, merisoarele si coaja rasa de lamaie.


Se bat albusurile spuma si se amesteca prin rasturnare, de sus in jos, cu orezul.


Se unge cu unt si se tapeteaza cu pesmet o tava de chec (sau una de tort), si se toarna budinca.


Se da la cuptorul cald pentru 30-40 de minute, la foc mic spre mediu. E gata cand se rumeneste frumos deasupra si pe scoabitoare nu se mai lipeste compozitia (totusi, scobitoarea nu va iesi chiar asa de curata ca si la un blat de tort!).


Noi am mancat-o cu zahar pudra si cu gem acrisor de strugurei. E un desert usor si bun!

Un comentariu:

  1. esti o dragutza, ca de obicei.....
    arata foarte bine budinca si cu siguranta e si foarte gustoasa...doar e facuta de un bucatar foarte priceput...si nu amator....
    la urmatoarea intalnire vom gusta si reteta mea...
    te pup...

    RăspundețiȘtergere