29 ianuarie 2012

Pește cu sos de roșii, țelină și măsline


Am gasit reteta asta ieri, intr-o revista a unui supermarket si mi-a placut tare mult cum arata in fotografie. Am vrut neaparat sa o incerc, mai ales ca-mi plac mult maslinele si aroma telinei combinata cu cea a rosiilor. In reteta erau rosii proaspete, insa eu nu am vrut sa pun proaspete pentru ca ca mi se pare ca ca acum iarna, nu au nici un gust. Asa ca am ales conservele de rosii taiate in cuburi. Am cumparat masline fara samburi pe care le-am feliat si am folosit cu placere tulpina aromata de telina.

Pentru 4 portii am folosit asadar...

1 kg de file de peste (pangasius am luat eu)
100 g radacina de telina
100 g tulpina de telina (2 bete)
150 g masline negre, fara samburi
1 ceapa rosie
3 catei de usturoi
2 foi de dafin
2 linguri de capere (eu nu am avut)
150 ml vin alb
200 ml ulei de masline
sare, piper

Am inceput prin a taiat felii subtiri telina (si radacina si tulpina), am taiat marunt ceapa si usturoiul si am feliat maslinele.


Am pus la calit in 100 ml ulei ceapa, telina si usturoiul. Le-am lasat vreo 4-5 minute pana s-au inmuiat putin. Nu trebuie lasate pe foc prea mult, pentru ca trebuie sa se simta putin crocante, sa fie al dente.


Am adaugat apoi maslinele, rosiile taiate in cuburi, vinul si foile de dafin. Aici ar fi fost momentul in care ar fi trebuit puse si caperele. Am pus sare si putin piper si am lasat sosul la foc mic, neacoperit, cam 15-20 de minute, pana cand a scazut.


Dupa cele 15 minute sosul a fost gata.


Am spalat putin fileurile de peste, dupa care le-am sters cu un prosop de hartie, ca sa se absoarba apa de pe ele. Le-am taiat in bucati si am presarat putina sare si putin piper pe fiecare bucata, pe ambele parti.


Le-am dat prin faina si apoi le-am pus la prajit in 100 de ml de ulei de masline.


Le-am prajit cate 5-6 minute pe fiecare parte, la foc mediu, pana cand s-au rumenit putin.


A fost foarte bun, iar sosul foarte aromat. Insa data viitoare, pestele nu va mai fi pangasius, ci ceva cod sau pastrav. Pangasiusul e destul de pufos si merge mai bine gatit pane, alaturi de mujdei de usturoi cu smantana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu