15 ianuarie 2012

Mancare de mazare

O mancare rapida, care merge si ca garnitura si ca fel principal este mancarea de mazare. De obicei, eu o fac cu carne. De data asta insa, am mancat-o ca si garnitura la niste pulpe de pui la cuptor. Imi place sa cumpar mazare la borcan pentru ca e prefiarta si pentru ca vad cum arata boabele. Am avut de cateva ori neplacuta surpriza ca mazarea congelata sa aiba boabele tari si sa nu se fiarba bine. Asa ca, am decis ca macar sa vad ce cumpar, daca nu pot sa gust. Am avut nevoie de:

2 borcane de 800 g de mazare
2 morcovi medii
1 ceapa medie
4 catei de usturoi
1 lingura de pasta de rosii
4 linguri de smantana (grasa)
100 ml lapte
2 linguri cu varf de faina
80 ml ulei
sare (dupa gust)
1 lingurita de marar uscat

Am taiat ceapa si usturoiul marunt, iar morcovul cubulete. Le-am pus la calit in ulei.


Cand s-au inmuiat putin, am adaugat mazarea si am lasat-o vreo 2-3 minute la calit impreuna cu celelalte legume.


Am turnat apoi 1,5 litri de apa fierbinte si am lasat mancarea pe foc pana cand morcovul si mazarea au fost fierte (aproximativ 15 minute).


Intre timp am ”desfacut” faina in lapte, pana amestecul s-a omogenizat.


Am pus smantana si pasta de rosii si am amestecat cu un tel.


Am turnat toata ingrosala in mazare, amestecand, ca sa nu se faca cocoloase. Am pus mararul si sarea si am mai lasat inca vreo 3-4 minute sa fiarba, pana cand sosul a avut consistenta unei smantani subtiri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu