24 februarie 2012

Tort cu cremă de vanilie și piersici


Alaltăieri a fost ziua Adaniei, prietena mea de-o viață. Și ca să-i fiu măcar pe jumătate de bună prietenă pe cât îmi este ea mie, m-am gândit să-i fac un tort. Am vrut să fie un tort ușor și aromat, cu fructe și vanilie. Sigur, ideal ar fi fost să fi putut face o cremă din gălbenușuri de ou, cu semințele dintr-o păstaie de vanilie și cu piersici proaspete, însă și din lipsă de timp, și din cauza anotimpului, am ales să urmez calea cea mai scurtă. Adică, am folosit budincă de vanilie și piersici din compot. A ieșit foarte bun, ușor și pufos. Pentru un tort de aproximativ două kilograme, am folosit:

Pentru blat
9 ouă
9 linguri de zahăr
9 linguri de făină
3 plicuri de zahăr vanilat
3 plicuri de praf de copt

Pentru cremă
1 plic de praf de budincă
200 g de unt
4 linguri de zahăr

Fructe - 6-8 jumătăți de piersici din compot (după preferințe)
Frișcă - 400 ml

Am început cu blatul. Vreau să vă spun din start, că se poate face un blat din toate cele 9 ouă, care apoi se taie în trei pe orizontală, astfel încât să rezulte trei blaturi mai subțiri, sau se pot face trei blaturi separate, din câte trei ouă fiecare. Eu am ales să fac trei blaturi separate, pentru că mi se pare că în final tortul are o ținută și un aspect mai bune, și în plus nu mă chinui să-mi iasă egale cele trei bucăți de blat, chestie care nu reușește întotdeauna! Pentru fiecare blat am folosit 3 ouă, 3 linguri de făină, 3 linguri de zahăr, 1 praf de zahăr vanilat și 1 praf de copt.

Așa că, am bătut albușurile spumă cam un minut, după care am pus zahărul și am continuat să mixez până s-au întărit.


Am adăugat apoi gălbenușurile pe care le-am amestecat prin răsturnare, de sus în jos, cu o lingură de lemn.


Am pus apoi făina și am amestecat din nou de sus în jos, ca să nu se zdrobească de tot albușul.


Aluatul rezultat l-am pus într-o formă de copt din silicon (se poate folosi la fel de bine și o formă normală de tort, unsă cu ulei și tapetată cu făină) și am dat-o la cuptor. A fost gata, când aluatul nu s-a mai lipit de scobitoarea pe care am înfipt-o în el.


Pentru cremă, am preparat mai întâi budinca de vanilie după instrucțiunile de pe ambalaj. Când s-a răcit, am amestecat-o cu un pachet de unt, pe care l-am frecat spumă în prealabil.



Am tăiat apoi piersicile în bucăți mici, de aproximativ 1-2 cm.


Când blatul, crema și piersicile au fost pregătite, am trecut la asamblarea tortului. Am însiropat primul blat cu siropul de piersici din compot, am întins primul strat de cremă peste care am așezat fructele.



Am pus mai departe al doilea blat, încă un strat de crema și piersici și al treilea blat.


Am acoperit tortul cu frișca batută și l-am ornat cu felii de piersici.


A ieși un desert ușor, nu prea dulce și răcoritor. Cei mici n-au prea stat la povești cu prima felie. La a doua, i-au mai povestit câte ceva, în grabă și nu prea mult, ca să nu aibă impresia că va mai sta mult în farfurie. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu