10 februarie 2012

Brioșe cu bucăți de ciocolată


Aseară am făcut brioșe, după ce, zilele trecute, prietena mea Anca mi-a povestit și lăudat o rețetă găsită pe ambalajul unui anumit tip de margarină, rețetă pe care a testat-o și ea. Uitasem cât de ușor se fac brioșele, cât sunt de pufoase și cât de mult ne plac! În general, prepararea brioșelor merge repede: amesteci ingredientele umede într-un bol, cele uscate în alt bol, după care le pui împreună, le torni în forme și apoi le dai cuptor. Rețeta asta e puțin mai aparte, în sensul că albușurile se bat spumă cam ca și la pandișpan. Eu cred că prin orice metodă ar fi făcute, rezultatul ar fi același. Eu am zis să încerc rețeta asta și în mai puțin de o oră am putut savura delicioasele prăjiturele. Din cantitățile de ingrediente pe care le veți vedea mai jos, mi-au ieșit 12 bucăți, care n-au ajuns din păcate, nici pe o măsea! Deci data viitoare voi dubla cantitățile, ca să fiu sigură ca vor rămâne și pentru cafeaua sau laptele de dimineață :) A! Și încă un lucru important: rupeți ciocolata în bucăți mărunte, ca să se topească bine. Ideal de folosit ar fi banuții de ciocolată, dar eu am avut doar pentru ornat.

Am folosit:

250 g făină
200 ml lapte
100 g margarină
150 g zahăr
2 ouă
4 plicuri de zahăr vanilat
4-5 picături de esență de vanilie
1 plic de praf de copt (merge și o jumătate de plic!)
100 g ciocolată
30 g bănuți de ciocolată pentru ornat sau ciocolată rasă

Am topit margarina și am lăsat-o să se răcească.


Între timp am mixat gălbenușurile cu zahărul, zahărul vanilat și esența de vanilie, vreo 2-3 minute până când s-a format o pastă deschisă la culoare. Când margarina a fost la temperatura camerei, am adăugat-o la gălbenușurile cu zahăr și am amestecat cu mixerul din nou.


Am turnat apoi laptele și am amestecat din nou, după care am pus și făina.


Am adăugat bucățile de ciocolată (din păcate ale mele au fost cam mari și nu s-au topit complet!).


Apoi am pus albușul pe care l-am amestecat prin răsturnare, de jos în sus.


Am pus apoi aluatul în formele de brioșe cu o lingură pentru înghețată. Cine nu are, poate folosi o lingură normală, pentru supă. Am împărțit toată cantitatea astfel încât să-mi iasă exact 12 bucăți. În general, la rețetele de brioșe, cantitățile sunt date astfel încât să iasă 12 bucăți, chestie pe care am aflat-o și eu după ce am ratat câteva ture, în sensul că puneam prea puțin aluat și ieșeau cam mici, dar mai multe. :)


Le-am dat la cuptor, la foc mic spre mediu până când au trecut testul scobitorii. Le-am ornat cu bănuți de ciocolată și le-am mâncat mai repede decât mi-aș fi închipuit. Merg foarte bine cu lapte, ceai sau cafea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu