8 februarie 2012

Prăjitură Greta Garbo


Am încercat în weekend încă o prăjitură cu nume pompos, să văd ce o fi așa deosebit la ea. Am înțeles repede de ce o tot laudă lumea și i-a dat un nume de divă: gustul de nucă împreună cu cel de ciocolată și cu gemul acrișor, dau o combinație grozavă! Prăjitura e simplu de făcut, chiar dacă ia ceva timp de preparare. La final nu regreți că ai făcut-o. Cu toate ca am găsit o mulțime de variante ale acestei prăjituri, eu am ales să o fac după rețeta Silviei Jurcovan, pentru ca ea cam zice bine ce zice în domeniul ăsta.

Ingredientele pe care le-am folosit sunt:

Pentru aluat:
550 g făină (50 g în plus de presărat pe masă când se întinde aluatul)
100 g zahăr
200 g unt sau margarină
2 ouă întregi
25 g drojdie
250 ml smântână

Pentru umplutură:
500 g gem de caise
350 g nucă măcinată
200 g zahăr (de amestecat cu nuca)
1 zahăr vanilat

Pentru glazură:
50 g cacao
50 de g unt
150 g zahăr
4-5 linguri de apă

Mai întâi am amestecat zahărul cu drojdia cu o lingură de lemn, până când drojdia s-a lichefiat (da! nu știam că drojdia devine lichidă dacă este frecată cu zahăr!).


Am adăugat untul (am pus unt combinat cu margarină, că am avut ceva resturi prin frigider din amândouă) și l-am amestecat cu mixerul împreună cu drojdia lichidă.


Am pus câte un ou, pe rând, și am amestecat din nou cu mixerul până când s-au incorporat în amestec.


Apoi am adăugat smântâna și am mixat din nou.


Am turnat apoi toată făina și am incorporat-o în amestecul lichid, amestecând ușor cu mâna. Dacă aluatul nu se desprinde de mână, se mai pot presăra încă vreo 30-50 g făină, în plus. Oricum, aluatul trebuie să rămână elastic, să se poată lucra bine cu el.


L-am lăsat 15 minute să dospească într-un loc cald.


L-am împărțit apoi în 4 părți egale și am întins 4 foi dreptunghiulare, de vreo 0,5 cm grosime și cam de 33x23 cm (astea sunt dimensiunile tăvii mele).


Am uns tava cu puțin ulei și am tapetat-o cu făină, și am așezat prima foaie. Am întins un strat de gem de caise, peste care am presărat nucă amestecată cu zahar (1/3 din cantitatea totală).


Am acoperit totul cu a doua foaie și am continuat tot așa, până când am pus-o și pe a patra, după care am lăsat-o 30-40 de minute, într-un loc cald, să mai dospească puțin.


După cele 40 de minute de dospit, am dat-o la cuptor.


Până s-a copt prăjitura, am făcut glazura de ciocolată. Într-o cratiță mică am topit untul alături de zahăr și apă, iar când s-a format un sos, am adaugat cacaoa și am amestecat cu un tel. Glazura a fost gata când zahărul a fost topit.


Am turnat glazura fierbinte peste prăjitura rece și am lăsat-o sa se răcească.


Prăjitura a fost mai bună a doua zi, când toate aromele s-au întrepătruns și a fost și mai ușor de tăiat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu