16 februarie 2012

Lucskos (supa de varza)


Într-o zi rece ca cea de azi, cu nămeții cât mașinile, m-am gândit că pică foarte bine o supă aromată de varză, cu puțină afuătură, care să umple casa de miros bun și să încălzească gurile înfometate ale cui o vrea s-o-ncerce. Eu una nu m-aș da înapoi de la o farfurie aburindă de lucskos, cu smântână multă și pâine proaspătă. Îmi place s-o fac simplă, fără îngroșală sau alte rântașuri, care uneori îngreunează digestia leneșă, de om care stă pe scaun multe ceasuri într-o zi. Așa că, asta e varianta mea:

Ingrediente:

1 kg de varză
1 ceapă
1/2 ardei gras
1 os afumat sau kaizer sau costiță sau ce afumătură aveți
1/2 linguriță de boia
1 crenguță sau 1/2 linguriță de mărar proaspăt sau uscat
1 crenguță de cimbru uscat
200 ml bulion sau 1 lingură de pastă de roșii
50-70 ml ulei de floarea soarelui
2,5 l apă
sare

Am tăiat ceapa și ardeiul mărunt și le-am călit cam 2 minute.


Am pus boiaua și osul afumat, am amestecat 3 secunde și am turnat apa fierbinte.


Am lăsat afumatura să fiarbă 15 minute împreună cu ceapa și ardeiul, iar între timp am tăiat varza feliuțe (așa, cam de 1 cm grosime).


Am pus toată varza deodată în supă, împreună cu cimbrul și mărarul.


Când varza a fost aproape fiartă, am pus bulionul. Am potrivit de sare și am stins focul. Lucskosul este una dintre supele mele favorite, care e bună și cu afumătură și fără. Aroma dată de cimbru, mărar și afumătură e minunată și se combină foarte bine cu smântână și ardei iute.

Un comentariu:

  1. "Amuca" incep. e usor de facut....normal!
    si apoi aleg si felul 2.
    te pup bukatar amator

    RăspundețiȘtergere