22 februarie 2012

Compot de gutui

Probabil că rețeta asta ar fi trebuit s-o postez astă toamnă, atunci când am făcut compotul, însă dintr-un motiv care nici mie nu mi-e foarte clar, n-am făcut-o. :) Aseară însă, am deschis un borcan de compot de gutui și am realizat că minunăția asta nu o am pe blog! Ce poate fi mai gustos, mai parfumat și mai sănătos decât un desert din fructe? Mie nu-mi prea plac gutuile crude, trebuie să recunosc, dar în forma asta sunt mai mult decât încântată să le mănânc!

3 kg gutui
1,5 kg zahăr
apă
5 plicuri de zahăr vanilat

Am spălat gutuile, le-am tăiat în felii și le-am curățat de sâmburi. Ca să știu de câtă apă am nevoie, am pus felii de gutui în fiecare borcan, așa, cam două treimi din capacitatea totală a borcanului și am turnat apă rece de la robinet. După ce am umplut toate borcanele, am turnat apa din fiecare borcan într-o oală, în care am adăugat zahărul și i-am dat un clocot. În apa clocotită am pus feliile de gutui și le-am lăsat vreo 4-5 minute, până când și-au schimbat culoarea.



Am scos apoi gutuile și le-am pus din nou în borcane, am umplut borcanele cu sirop și le-am închis cu capacele. Le-am sterilizat(adică într-o cratiță mai înaltă, pe fundul căreia am pus o cârpă de bucătărie, am așezat borcanele și am turnat apă rece, până când apa a ajuns la gura borcanelor. Am pus cratița la foc mic și am lăsat-o să dea câteva clocote - 6-7 minute) și gata a fost totul! A fost prima dată când am făcut compot de gutui, însă sigur nu și ultima. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu