1 februarie 2012

Pește pane cu garnitură de ciuperci și ardei copți


Acum două veri, când am mers la bulgari pentru o baie în mare, am mâncat tot felul de legume, gătite în toate modurile posibile, fierte, coapte, prăjite, rumenite sau umplute, care mai de care mai gustoase. Am remarcat că, ardeii indiferent de felul în care erau gătiți, aveau ceva în comun, niște condimente aromate pe care nu am reușit să le descifrez. Zilele trecute am aflat. Nu, nu m-am dus pe litoral, acuma în mijlocul iernii, ci am gătit o mâncare de ciuperci cu ardei copt, dafin și cimbru. Da! Ăsta era secretul: ardei copt combinat dafin și cimbru! Minunat! Sigur, gusturile nu se discută. Unii ar putea zice că bat campii, că gustul lasă de dorit. Dar când mai ai și un pește pane alaturi, zău ca nu dai greș!

Am folosit

1 kg de file de pește (eu am avut pangasius)
2 ouă
100 g făină
500 g ciuperci
5-6 ardei copți chiar și din magazin (depinde de mărimea lor)
1 ceapă
5-6 roșii proaspete sau din conservă (fără suc)
3-4 căței de usturoi
1 linguriță rasă de cimbru (sau mai mult, după gust)
1 foaie de dafin
1/2 de legătură de patrunjel
50-70 ml ulei de floarea soarelui
sare, piper

Am început cu garnitura de ciuperci pentru că mi-a luat vreo 20 de minute până a fost gata și n-am vrut să se răcească peștele între timp. Așa că, am tăiat ceapa în bucăți mai mari, usturoiul în felii subțiri și ardeii copți în fâșii.


Am tăiat și ciupercile în sferturi (piciorul ciupercii în 2 sau 3 bucăți), după ce le-am spălat înainte.


Intr-o cratiță am călit ceapa vreo 2-3 minute, până a devenit transparentă, am adăugat ciupercile și le-am lăsat și pe ele câteva minute bune până s-au înmuiat și au început să lase zeamă.


Am adăugat ardeii copți, foaia de dafin și cimbrul și le-am mai lăsat 3 minute pe foc să-și lase aromele.


Am pus și roșiile tăiate din conservă (fără prea mult suc!)..


...după care am trântit niște pătrunjel tocat. Am stins focul după încă 2-3 minute. Am pus un capac și am luat cratița de pe foc.


Am trecut apoi la prepararea peștelui. Am șters bine fileurile de pește cu un prosop de hârtie, ca să se absoarbă toată apa de pe el.


Le-am tăiat în bucăți, le-am sărat, le-am trecut prin făină pe ambele părți, iar apoi prin ou bătut.


Le-am prăjit pe ambele părți până când au prins o culoare aurie. Le-am scos pe un prosop de hârtie care a absorbit surplusul de ulei.


A ieșit o mâncare foarte bună. Merge cu orice fel de carne, bineînțeles, dar se poate mânca și ca atare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu