6 februarie 2012

Piept de pui pe grill cu legume la abur și sos de muștar


Această mâncare nu e ceva sofisticat și nu presupune cunoștințe de bucătărit avansate. Este ceva ce merge repede și poate fi gătit de către oricine. Preparată pe grătar, carnea de pui își păstrează aroma și frăgezimea caracteristică, iar prin fierbere la abur, legumele își păstrează vitaminele. Sosul de muștar îmbogățește gustul legumelor, aducându-le un plus de savoare. Pe scurt, mâncare delicioasă.

Ingrediente:

1 piept de pui
2 linguri de ulei de măsline
1 lingură busuioc uscat (sau proaspăt cine are)
sare
Legume (cantități aproximative): 5-6 morcovi, 1 păstârnac, 1 felie de țelină
Sos: 1 iaurt de 200 ml, 2 lingurițe de muștar, 2 căței de usturoi, 1/2 linguriță de oregano, sare

Am curățat, spălat și tăiat legumele în bucăți de aproximativ 1-2 cm. Morcovii și păstârnacul - rondele, iar țelina felii.


Le-am așezat într-o strecurătoare de inox, pe care am pus-o pe o cratiță cu apă fierbinte, am pus un capac și astfel am obținut un aparat de fiert pe aburi. În 20 de minute au fost gata. Cine le vrea al dente, le lasă doar vreo 15 minute la abur.


Între timp am curățat pieptul de pui și l-am feliat. L-am bătut puțin cu bătătorul de carne, l-am sărat și l-am presărat cu oregano.


Am prăjit feliile de piept de pui într-o tigaie grill (merge la fel de bine și într-o tigaie obișnuită), cu 2 linguri de ulei, doar cât să nu se prindă de ea. Le-am lăsat 1 minut pe o parte, apoi încă 1 minut și pe cealaltă, ca să se ”sigileze”, adică să nu mai iasă sucul din ele, după care le-am întors din nou și le-am lăsat să se rumenească puțin pe ambele părți (4-5 minute în total), la foc mediu.


Pentru sos am curățat și zdrobit doi căței de usturoi, pe care i-am amestecat cu un iaurt și două linguri de muștar. Am pus puțină sare și oregano și sosul a fost gata.


A ieșit o mâncare ușoară și sănătoasă, ideală pentru o cină rapidă. Se poate face cu o mulțime de legume, fasole verde, mazăre, porumb, cartofi, dovlecel, practic ce aveți prin frigider.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu