2 august 2011

Supă de fasole păstăi


Weekendul care a trecut am strâns niște fasole verde din gradină, și am zis că, în mijlocul verii, merge o supă răcoritoare și ușoară. Cu smântână și pâine proaspătă este extraordinară. N-ai nevoie de carne în ea, de afumătură sau de rântaș. E bună așa simplă și aromată, ca să simți gustul legumelor. Așa că, pentru această supa minunată, am pregătit

1 kg fasole păstăi
200 g morcovi
1 ardei
1 ceapa medie
o jumătate de conserva de roșii sau 2-3 roșii proaspete
200 ml smântână
1 gălbenuș de ou
3-4 linguri de ulei
1 linguriță de zahăr
sare


Am curata fasolea și rupt-o în bucatele mai mici. Am tăiat mărunt morcovii, ardeiul și ceapa și i-am călit timp de 3 minute în ulei. Apoi am adăugat fasolea și le-am mai lăsat puțin împreună sa se împrietenească.



Am turnat peste legume cam 3 litri de apa, am adăugat 1 linguriță de sare și le-am lăsat să fiarbă.


În 15 minute fasolea a fost aproape fiartă, așa că am adăugat roșiile din conservă și le-am mai lăsat încă 5 minute la fiert, apoi am stins focul și le-am lăsat să se odihnească.

Intre timp am amestecat smântâna cu gălbenușul și am adăugat treptat cate un polonic de supă, până când s-a omogenizat amestecul, iar temperatura lui a devenit apropiată de cea a supei.



Am turnat amestecul de smântână și gălbenuș în supă, am pus puțin zahăr și am potrivit de sare. Poate o să vă întrebați de ce am pus zahăr în supă. Roșiile din conservă de obicei sunt cam acrișoare, asa că după gustul meu, merge foarte puțin zahăr, ca sa mai reducă din gustul acrișor al roșiilor. Oricum o linguriță de zahăr la cantitatea de supă care a ieșit, nici nu se simte. În același timp zahărul potențează aromele legumelor în orice mâncare gătita. Ar fi mers puțin pătrunjel tocat deasupra, dar din păcate nu am avut în casă.



A fost foarte bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu