2 august 2011

Penne cu rosii uscate la soare si pesto

Iata o reteta minunata, cu arome mediteraneene, potrivita pentru o cina usoara si rapida (cam 15 minute). Am invatat-o de la cumnatul meu, mare amator de paste si de Italia, in general.

Ingrediente:
1 punga de 500 g de penne din grau dur
10 rosii uscate la soare, conservate in ulei
1 cutie de rosii cuburi sau 3-4 rosii proaspete (in poza cu ingredientele am ”scapat” 2 cutii din greseala)
15-20 de capere
4-5 catei de usturoi mari (eu am avut niste catei de usturoi minusculi, asa ca am pus vreo 10!)
4 lingurite de pesto
parmezan ras
sare
100 ml ulei de masline extravirgin


Am feliat usturoiul, am taiat caperele in doua ca sa-si lase aroma mai bine si am taiat rosiile in bucati.


Am incins uleiul intr-o tigaie (ideal al fi un wok, dar daca nu aveti, e buna si o tigaie, dar sa fie antiaderenta) si am pus usturoiul in el pentru o jumatate de minut. Usturoiul nu trebuie sa se arda, pentru ca devine amar. Apoi am adaugat caperele, le-am mai lasat 1 minut impreuna si am adaugat rosiile uscate. Din nou le-am lasat 1-2 minute sa se caleasca. Am pus apoi rosiile din conserva si le-am mai lasat 3-4 minute pe foc. Aici trebuie sa va spun un amanunt: daca aveti rosii intregi din conserva, de preferat sa nu puneti si sucul lor sau cel putin nu tot, pentru ca riscati sa iasa sosul prea lichid. La rosiile cubulete, sucul e mai gros, arata asa, mai spre bulion, lucru care face ca sosul sa fie mai legat.


Dupa ce sosul a stat in total cam 10 minute pe foc, am pus 4 lingurite de pesto si l-am mai lasat 2 minute sa se amestece aromele. Am potrivit gustul de sare, si am adaugat pastele fierbinti, fierte al dente.


Cam atat am avut de lucru la pastele astea. A! Am mai pus si niste parmezan ras pe deasupra. Imi plac foarte mult pentru ca sunt foarte aromate. Si in plus se fac repede.


Sa va fie de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu