31 august 2011

Papanasi fierti

In ultima vreme fac papanasi foarte des, pentru ca ii plac foarte mult copilului meu. Ii plac cu zahar mult si coaja de lamaie rasa. Reteta asta am luat-o din cartea Silviei Jurcovan, pe care am primit-o de la mama acum aproape 10 ani. Sunt foarte simplu de facut si ies foarte fragezi si pufosi!

Pentru aproximativ 15 papanasi am folosit:

250 g branza de vaca (grasa, daca se poate!)
1 ou
50 g unt
100 g pesmet
30 g faina
30 g gris
3 linguri zahar
1 plic de zahar vanilat
coaja rasa de la o lamaie


Se amesteca toate ingredientele intr-un castron si se formeaza bilute de aluat, asa, cam de marimea unei mingi de pingpong :) , care se dau prin faina . Bilutele astea se pun la fiert intr-o cratita cu apa cu putina sare (cand apa clocoteste) si se scot doar atunci cand se ridica la suprafata apei (asa stim cand sunt fierti!).


Cat timp fierb papanasii, intr-o cratita puneti o lingura de ulei si prajiti pesmetul la foc mic pana cand devine auriu. Amestecati permanent, pentru ca se prajeste repede si riscati sa se arda.


Papanasii pe care ii scoateti de la fiert, dati-i prin pesmetul prajit, iar apoi pudrati-i cu zahar si daca va place si cu scortisoara.

Cam asa mi-au iesit mie.


Super buni!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu