27 octombrie 2011

Tocanita de vitel cu tarhon


Trebuie sa va spun ca fratele meu gateste foarte bine. Nu cred ca exista ceva pe lumea asta, ce el nu stie sa gateasca. Imbina arome si culori, texturi si gusturi cu atata usurinta, de parca asta ar fi facut toata viata! Cu toate astea, pot sa va spun ca meseria lui nu are nici in clin, nici in maneca cu domeniul culinar. Gateste din pasiune si cu suflet, pentru cei dragi lui. Reteta asta am invatat-o de la el, intr-un moment in care eram in incurcatura, in fata unei bucati de pulpa de vitel. Dar sa va explic cum sta treaba:

Am folosit

1 kg de pulpa de vitel
2 cepe medii
1 ardei mediu
4 foi de dafin
1/2 lingurita boia
1/2 lingurita cimbru
1/2 lingurita rozmarin
1 lingurita tarhon
60-70 ml ulei
sare, piper

Mai intai am curatat carnea de toate pielitele si tendoanele pe care le-am intalnit in cale. Apoi am taiat-o in felii de 1 cm grosime, perpendicular pe fibra carnii, astfel incat, odata fiarta, sa se poate taia si manca mai usor.

Am calit ceapa si ardeii taiati cubulete si am pus putina boia.


Am adaugat carnea si am calit-o vreo 3-4 minute pana cand a inceput sa lase putina zeama.


Am adaugat apa fierbinte pana a acoperit carnea bine, si am pus foile de dafin si cimbrul.


Dupa ce carnea a fiert pe jumatate, am adaugat rozmarinul si tarhonul. In total, carnea a fiert mai bine de o ora. In final, a ramas un sos delicios, cu aroma proaspata de tarhon, care a umplut bucataria. Cand am ales carnea in magazin, am luat o bucata de carne de un rosu aprins si una de culoare roz. Tin sa va spun ca cea mai deschisa la culoare a fost muuuult mai frageda si s-a facut mai repede. Deci, pe viitor voi alege rozul cand vine vorba de...carne de vitel.
Cam asta am avut la sfarsit...


Am mancat tocanita cu piure de cartofi si ceva muraturi.

2 comentarii: