4 octombrie 2011

Salata de paste cu ton si sunca


Vecina mea Lola, e o tipa ca lumea. In plus, gateste foarte, foarte bine, asa, ardeleneste. Sarmale ca ale ei nu am mancat la nimeni, iar prajiturile pe care le face sunt grozave. Si asta nu o zic asa, ca mi-i vecina sau ca sa ma aflu-n treaba, ci spun un adevar. Daca nu ma credeti, puteti incerca reteta asta, pe care o am de la ea si care are o trecere mare la mai toti musafirii mei care au gustat-o. In ea se combina foarte bine gustul de peste cu gustul de sunca afumata si cu dulceata boabelor de porumb. Se mananca rece, din frigider. Dar ca sa nu ziceti ca va tin de povesti, mai bine va spun repede cum se face, poate va tenteaza s-o incercati odata.

Deci, avem nevoie de

500 g paste (de preferat melcisori si nu din grau dur!)
4 conserve de ton bucati (cam 400-450 g de ton)
400 g sunca afumata
1 conserva de porumb
maioneza din 3 oua
zeama de la 2 lamai medii
3 morcovi medii rasi si storsi
sare si piper

Poze cu ingredientele nu am facut pentru ca mai aveam 20 de minute pana la sosirea prietenilor nostri in vizita, asa ca a trebuit sa bag in viteza a 5-a ca sa nu ma gaseasca oamenii mestecand in oala.

Asa ca am fiert repede pastele vreo 7-8 minute (fara sa le las sa se inmoaie prea tare) si le-am scurs bine de apa, am taiat sunca in bucatele mici...


...am ras pe razatoarea cea mai fina si am stors morcovii, am scurs bine tonul de ulei si le-am pus toate intr-o oala maricica.


Am facut rapid o maioneza din 3 oua, 2 linguri de mustar, 2 linguri de smantana, zeama de la o lamaie si 300 ml ulei...


...si am amestecat bine toate ingredientele. Am potrivit gustul de sare, piper si zeama de lamaie, si iata ce a iesit:


O salata de paste gustoasa si satioasa, cu un usor iz de peste afumat. Doar usor. Si cu zeama de lamaie. Sa ne fie de bine, zic!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu