7 octombrie 2011

Papricas de pui

De obicei, cand vine vorba de sosuri alaturi de carne, ma gandesc la smantana. Ne place foarte mult smantana si o mancam cu aproape orice supa sau tocanita. Cu toate astea, la papricasul de pui nu o amestec in cratita cu celelalte ingrediente, ci prefer sa las pe fiecare mancacios sa-si puna cat doreste el in farfurie. Mai mult de atat, nu-i fac nicio ingrosala, lasand-o sa fiarba in sosul pe care-l lasa legumele, carnea si in ceva apa. Dar sa va spun despre ce am lucrat aseara...

Am taiat 1 pui in bucati, si am pus pieptul deoparte pentru snitele.
Am taiat marunt 2 cepe medii,
1 gogosar mediu,
1 ardei mic,
si 4 catei de usturoi


Le-am pus pe toate in cratita la calit...


...iar dupa ce s-au inmuiat putin am adaugat bucatile de pui, pe care le-am lasat sa se prajeasca pert de vreo 5-6 minute, impreuna cu legumele, boiaua, sarea si piperul.


Am turnat apoi cam 1 litru de apa (asa, sa le acopere cam doua treimi) si le-am lasat sa fiarba.


Nu stiu sa va spun exact cat a durat pana s-a fiert puiul, dar trebuie sa fi fost vreo 30 de minute. Oricum, cand furculita a intrat cu usurinta in carne si sosul a scazut de jumatate, am stiut ca este gata. Intre timp, am pus de-o mamaliga dintr-un litru de apa, cam 300 g de faina de malai si o lingurita de sare. Cantitatea de malai se poate creste, daca vreti o mamaliga mai tare. Am fiert-o vreo 25-30 de minute, cam tot atat cat i-a trebuit puiului sa fie facut.


Mie mi-a iesit asa...


Pai sa ne fie de bine, zic! Si voua daca l-ati incercat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu