9 octombrie 2011

Ciorbă de cartofi cu leuștean


Una dintre cele mai bune ciorbe de vara este cea de cartofi. E o ciorba in care aromele legumelor se simt din plin, iar parfumul leusteanului, ii da un plus de prospetime. Poate fi facuta cu carne sau simpla, doar cu legume. In mijlocul verii, eu o fac fara carne, dar cum se apropie frigul, imi place sa aiba putin gust de afumatura. De data asta, n-am avut nimic afumat prin frigider, in afara de slanina. Asa ca, am taiat cateva feliute, pentru un plus de savoare.

Am folosit

1,5 kg de cartofi
1 gogosar mediu (merge si ardei la fel de bine!)
2 morcovi maricei
1 ceapa medie
4-5 linguri de bulion
50 g slanina afumata
o lingurita rasa de boia
3 frunze de telina
5-6 frunze de leustean
otet/zeama de lamaie/bors
sare
(patrunjel, telina, pastarnac optional)

Am maruntit ceapa, gososarul si morcovii...


...apoi am curatat si am taiat cubulete cartofii...


Am taiat slanina in bucatele mici si le-am pus in oala la topit, pana cand s-au transformat in jumari, alaturi de 2 linguri de ulei. Am calit legumele 3 minute, am adaugat boiaua, apoi aproximativ 3 litri de apa fierbinte. Am lasat legumele sa fiarba 10 minute, dupa care am pus si cartofii.


Dupa ce cartofii au fost gata, am adaugat bulionul, otetul, frunzele de telina si de leaustean, si am potrivit de sare. Am mai lasat 5 minute sa fiarba, dupa care am oprit focul.


Merge foarte bine cu smanatana si cu salata de ceapa cu otet, ulei si sare sau cu ardei iuti murati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu