4 octombrie 2011

Oua umplute


Cine nu stie banala reteta de oua umplute?! Mai toata lumea are pe masa acest aperitiv la sarbatorile importante. Am gustat de-a lungul timpului diverse variante...cu sunca si cascaval, cu morcovi si telemea, cu tot felul de bunatati prin ele, insa cele mai bune raman clasicele oua umplute cu pateu. Cel putin asa ne plac noua cel mai mult. Si pentru asta, am zis ca e obligatoriu sa am reteta pe blog.

Pentru 24 de jumatati de ou, eu folosesc

12 oua
1 conserva medie (200g) de pate de ficat din pui sau porc
maioneza din 2-3 oua
200 g smantana sau iaurt
zeama de la o lamaie
sare si piper

Mai intai de toate fierb ouale tari si apoi le curat si le tai in jumatate, longitudinal. Scot galbenusurile si le amestec intr-un castron cu pateul, cu 3-4 linguri de maioneza si cu sarea si piperul.


Cu acest amestec umplu din nou jumatatile de albus si le asez pe un platou.


Maioneza facuta din 3 oua o amestec cu smantana si cu zeama de lamaie, si incerc sa-i dau o consistenta mai subtire, asa, ca a unei smantani care curge. O potrivesc de sare si de acru. Eu zic ca la aceasta reteta, unde se foloseste maioneza multa, ea trebuie sa fie putin acrisoara, ca sa reduca din gustul greu de ulei. Apoi, o torn uniform deasupra oualor, pana cand acestea sunt acoperite cu un strat bun de maioneza.


Acuma ramane doar sa o asortez cu niste frunze de patrunjel sau sa o presar din loc in loc cu boia, asa, sa incante privirea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu