3 mai 2012

Prăjitură cu mascarpone pișcoturi și portocale


Această rețetă de prăjitură, (primită de la tanti Mărioara - tare dragă mie), era destinată mesei de Paște, însă nu a fost să fie așa, pentru că acolo unde am sărbătorit Paștele nu am găsit nicăieri pișcoturi, nici măcar la cele mai posh magazine alimentare. Mă gândisem la un moment dat să o fac cu biscuiți digestivi, dar s-ar fi schimbat complet rețeta, ar fi devenit un fel de cheesecake, în loc de un ”tiramisu” cu aromă de fructe. Așa că am făcut-o în weekendul prelungit care a trecut foarte repede, așa cum a trecut și această prăjitură! Pentru o tavă de dimensiunile de 25 x 35 cm, am folosit:

48 bucăți pișcoturi
500 g brânză mascarpone
150 g stafide
sucul a 6-7 portocale
coaja rasă a 2 portocale
120 g zahăr (eu am pus zahăr pudră)
6 gălbenușuri
1 fiolă esență de rom
1 fiolă de esență de vanilie.

În primul rând am pus la înmuiat stafidele în 200 ml de apă cu esență de rom, în care le-am lăsat cam 40 de minute.


Apoi am mixat bine gălbenușurile cu zahărul, până când crema formată a avut culoarea galben deschis.


Am adăugat apoi brânza mascarpone, esența de vanilie, coaja rasă de portocală și 30 ml de suc proaspăt de portocale și am mixat în continuare.



După ce crema a fost gata, am început să ”asamblez” prăjitura: am pus în tavă, pe rând, un strat de pișcoturi înmuiate în suc de portocale, completând locurile rămase goale, cu bucățele mai mici de pișcot, apoi un strat de stafide și unul de cremă. Am pus apoi la fel și stratul al doilea de pișcoturi, stafide și cremă și am pus tava in frigider. Prăjitura trebuie să stea minimum 8 ore la rece înainte de a fi servită. Pișcoturile nu trebuie lăsate prea mult în sucul de portocale, pentru că se vor înmuia prea tare.





Trebuie să mărturisesc că-mi plac prăjiturile care se fac repede, așa cum este și aceasta. Nu durează mai mult de 30 de minute să o pui în tavă. În plus, e răcoroasă și aromată, numai bună pentru zilele fierbinți de vară!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu