2 mai 2012

Cartofi cu rozmarin la cuptor

De multă vreme am tot auzit de cartofii cu rozmarin, însă nu i-am încercat decât de puțină vreme. Mă gândeam că aroma puternică a rozmarinului merge bine cu carne, nu și cu cartofi. Bineînțeles că am greșit, pentru că au ieșit minunați, aurii, crocanți pe dinafară, moi în interior, iar rozmarinul s-a simțit doar cât să le dea un iz proaspăt. Am ales un 1,5 kg de cartofi roșii, mici, pe care i-am curățat de coajă (ceea ce mi-a luat o veșnicie, dar nu m-am lăsat!), i-am spălat, i-am alezat într-un vas termorezistent, i-am dat cu sare și piper, o linguriță de rozmarin uscat, 70 ml ulei și tot atâta apă. Am pus și câțiva căței de usturoi cu coajă cu tot să-și lase aroma.
I-am dat la cuptor mai întâi cu capac, așa, vreo 20 de minute, la foc mediu, după care i-am lăsat să se rumenească încă vreo 10, fără capac, la foc mai măricel. Timpul de gătire nu este fix, depinde de cuptor, de tavă și de cartofi.
Excelenți! PS: cu o lingură de untură, pe lângă ulei, sunt și mai buni! ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu