13 iunie 2012

Socată

La fiecare început de vară, mirosul îmbietor al florilor de soc te înconjoară la orice colț de stradă, trezindu-ți amintiri răcoroase dintr-o zi toridă, de când mama sau bunica preparau acea băutură aromată din soc. Zilele trecute am vrut să-mi amintesc de copilărie și am zis că socata ar fi gustul perfect pentru a mă întoarce în timp, fie și doar pentru câteva clipe.

Pentru un borcan de 5 litri am avut nevoie de:
2 mâini pline de flori de soc (în jur de 12-15 flori mari)
600 g zahăr
4 lămâi mari apă

Am dat florile de soc sub un jet de apă înainte de a le așeza în borcan. Peste soc turnat zahărul, am stors zeama lămâilor și am umplut borcanul cu apă. Am lăsat și coaja unei lămâi în borcan după ce am stors-o, pentru mai multă aromă. Am amestecat totul cu o lingură de lemn, până când s-a dizolvat zahărul.


Am lăsat socata 24 de ore în borcane, după care am strecurat-o și am pus-o în sticle de plastic. Socata se ține la frigider ca să nu fermenteze și trebuie consumată în 2-3 zile. Chiar și ținută la rece, după mai mult de 3 zile începe să-și schimbe gustul.


Este o băutura răcoritoare perfectă pentru zilele toride de vară, foarte aromată și ușor de preparat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu