3 aprilie 2012

Mușchiuleț de porc împănat și marinat în cognac


O marinată interesantă pe care am încercat-o de curând este cea cu cognac. Am folosit cognac, doar pentru că nu am avut niciun fel de vin în casă, însă vroiam să fac o friptură fragedă. Am mai întâlnit această băutură aromată la sosuri sau prăjituri, însă la carne niciodată (asta nu înseamnă că nu se folosește!). A ieșit o minunăție pot să spun, o friptură rafinată și plină de arome. Cu siguranță o voi mai folosi și la alte feluri de carne.

Ingrediente:
1 bucată de mușchi de porc
3-4 căței de usturoi tăiați în feliuțe subțiri, pentru împănat
5-6 bucățele mici (1cm) de slănină afumată
50 ml cognac
70 ml apă
1/2 linguriță de rozmarin uscat
1/2 linguriță de cimbru uscat
100 ml ulei de măsline
7-8 căței de usturoi întregi
sare și piper

Am început prin a tăia slănina și usturoiul în feliuțe subțiri (sub 1 cm pe cât posibil pentru slănină, chiar mai subțire pentru usturoi). Cu un cuțit ascuțit am făcut mici ”buzunare” în mușchiul de porc, în care am pus bucățelele de slănină și usturoi.


Am pus sare și piper peste carne, apoi ierburile și am așezat-o într-un vas în care am turnat uleiul, cognacul, apa și cățeii de usturoi întregi, în coajă, pe lângă ea și am lăsat-o la frigider 30 de minute.


Am dat vasul la cuptorul preîncălzit, la foc mediu pentru aproximativ 35-40 de minute.


Mi-e destul de greu să descriu aromele care au umplut bucătăria, cât timp a stat carnea în cuptor! Tot ce pot să vă spun este că aroma proaspătă a rozmarinului merge extraordinar cu cea fină, lemnoasă a cognacului, acestea fiind completate de usturoi și uleiul de măsline. N-a avut nevoie să stea mult în cuptor, pentru că cele 30 de minute cât a stat la marinat, au fost suficiente pentru frăgezirea cărnii. Ceea ce nu trebuie să lipsească de lângă această friptură, este o salată crocantă, stropită cu zeamă de lămâie. Garnitura - la alegere, după referințe.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu