27 martie 2012

Fusilli cu pui în sos de smântână și cinci condimente chinezești

De ceva vreme am descoperit niște condimente foarte parfumate și anume, anason, cuișoare sau chimen. Mai mult de atât, am găsit aceste trei condimente într-un amestec interesant din bucătăria chinezească, într-un amestec des folosit din 5 condimente, cele de bază fiind anason stelat, semințe de fenicul, piper Sichuan, scorțișoară și cuișoare. Acesta poate varia, conținând uneori și ghimbir, chimen sau usturoi. Trebuie să vă mărturisesc că aceste arome se potrivesc foarte bine cu smântână și cu paste. Am folosit paste obișnuite, pentru că nu am avut tăieței chinezești (noodles). A fost aromat și gustos și a mâncat și Mihai, ceea ce e o maaaaare realizare! :) Iată ce am folosit:

400 g paste (eu am avut fusilli)
1 piept de pui (cam 300 g)
1 morcov mediu
1 bucată de țelină (100 g)
300 ml smântână
1 ceapă medie
4-5 căței de usturoi
80-100 ml ulei de măsline
2 lingurițe de amestec de 5 condimente chinezești (anason stelat, semințe de fenicul, piper Sichuan, scorțișoară și cuișoare) - l-am cumpărat de la un stand de condimente, dintr-unul dintre mall-urile din oraș
sare

Mai întâi am tăiat legumele în bastonașe subțiri. Am tăiat ceapa în cubulețe și am feliat usturoiul.


Am pus la călit morcovul, țelina și ceapa pentru 3-4 minute, până când s-au înmuiat puțin.


În timp ce legumele erau în tigaie, am tăiat puiul în cubulețe mici (1-2cm), după care l-am aruncat peste legume. Când a început să-și schimbe culoarea, am adăugat usturoiul și condimentele.



Le-am lăsat să-și dezvolte aromele, iar între timp am pus pastele la fiert. După încă 5-6 minute, peste pui am adăugat smântâna și am lăsat totul pe foc preț de 5 minute.


Am pus pastele fierbinți peste puiul cu sos de smântână cald și am amestecat.


Mâncarea a ieșit foarte aromată, grație condimentelor chinezești și nu a mai fost nevoie nici de parmezan, nici de alt fel de brânză.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu