18 martie 2012

Fasole frecată (bătută)


Fasolea frecată este una dintre rețetele din categoria ”dacă-aș-fi-știut-ce-ușor-se-face-aș-fi-făcut-o-demult”. :) Asta poate că din cauză că, din amintirile mele vechi, fasolea trebuia făcută pastă cu diverse unelte de bucătărie destul de rudimentare, care necesitau îndemânare și forță pentru a obține un piure destul de fin pentru a putea fi mâncat. Dar de când cu tehnologia asta avansată și cu roboții de bucătărie, treaba a devenit foarte simplă. Fierbi fasolea, o pui în robot împreună cu zeama, apeși pe buton, și gata! Ai făcut fasole frecată! A, că mai trebuie niște ceapă prăjită deasupra, e clar, însă ceva mai simplu de atât nu cred că există. Așa că, azi am făcut în premieră, fasole frecată. Pentru 10 porții am folosit următoarele ingrediente:

1 kg fasole albă
4 cepe mari
1/2 linguriță de boia
150 ml ulei
sare

Am pus fasolea la înmuiat, în apă rece, de seara până dimineața, să se umfle și să fiarbă mai repede.


Am pus-o la fiert în apă clocotită, iar când a fost gata, am strecurat-o, păstrând toată apa în care a fiert. Am pus-o în robotul de bucătărie, turnând câte puțină apă, până când am obținut un piure fin, de o consistență moale, puțin curgătoare, în care am pus puțină sare. (Aici, cine dorește, poate pune și 2-3 căței de usturoi, pentru un plus de savoare. Totuși, eu n-am pus).



Am tăiat ceapa mărunt și am pus-o la prăjit în ulei fierbinte, la fic foarte mic. Am lăsat-o cam 10 minute, până când s-a înmuiat bine, după care am luat-o de pe foc și am turnat boiaua și puțină sare.




Am pus în farfurie o porție bună de piure de fasole, peste care am presărat puțină ceapă prăjită cu boia. Se poate mânca așa, simplă sau cu cârnați sau carne prăjită. Se potrivește foarte bine cu salată de legume proaspete - vara, dar la fel de bine merge cu murături - iarna.


Din cantitățile de mai sus a ieșit destul de multă fasole frecată, pe care n-am fi putut-o mânca în două zile. Așa că, jumătate din cantitate am pus-o într-o caserolă de plastic și am băgat-o la congelator. Se poate păstra așa săptămâni bune, fiind o adevărată salvare pentru zilele aglomerate, în care nu am timp să gătesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu